Above & Beyond sa niewatpliwie jednym z najbardziej ekscytujacych talentow na swiatowej scenie dance. Ich produkcje - czesto wydawane w wlasnym labelu Anjunabeats - staly sie podstawowym narzedziem czolowych deejayow i ustanowily poziom dla nowej generacji producentow muzyki trance. Above & Beyond, czyli Jono Grant, Tony McGuinness i Paavo SiljamĤki, nagrywali pod wieloma roznymi pseudonimami wliczajac Aalto, Free State, Nitromethane, OcenaLab, P.O.S., a ostatnio takze i Tranquality Base.
Above & Beyond pierwotnie powstalo w 2000 roku, kiedy to remiksowali "Home" Chakry dla wytworni WEA.
Jono Grant i Paavo SiljamĤki poznali sie na Uniwersytecie Westminster i wystartowali z labelem Anjunabeats latem 1999 roku, kiedy to wydali "Anjunabeats Volume 1". Wielki utwor klubowy, ktory wsparli Pete Tong, Paul Oakenfold i Paul van Dyk.
Producent Tony McGiunness skontaktowal sie z Jono i Paavo, by pomogli mu w ukonczeniu remiksu Chakry, gdy ten nadal pracowal dla Warnera. Nazwe Above & Beyond sciagneli ze strony internetowej i pod nia wspolnie zrobili remiks do konca. Mimo ze byli jeszcze calkowicie nieznani w tamtym czasie, to i tak ich remiks okazal sie na tyle ciekawszy od remiksow Roba Searla i Tiltu, ze znalazl sie na stronie A wydawnictwa winylowego, i po wsparciu ze strony Pete Tonga osiagnal pierwsze miejsce na brytyjskiej liscie przebojow.
Wkrotce do ich drzwi zapukalo wiele duzych wytworni, proponujac interesujace oferty remiksowania. Aurora "Ordinary World", Fragma "Everytime", Armina Perpetuous Dreamer "The Sound Of Goodbye", i Adamski "In The City" nastapily bardzo szybko po sobie i rozpoczely budowanie ich reputacji jako czolowych remikserow vocal trance'u.
Najbardziej znanym ich remiksem jest ten zrobiony do nagrania Madonny, "What It Feels Like For A Girl". Pierwotnie zostal zrobiony na probe, ale rezultat zrobil tak duze wrazenie na Madonnie i jej mezy Guyu Ritchiem, ze zdecydowali sie na nakrecenie klipu wlasnie do wersji Above & Beyond.
Wraz ze wzrostem popularnosci projektu Above & Beyond, rosla takze popularnosc ich labelu Anjunabeats. Stanowilo to idealna baze dla ich licznych projektow: OceanLab (Above & Beyond plus Justine Suissa), Tranquality Base, Tongue Of God, Rollerball, a takze Aalto, Free State, Nitromethane, czy P.O.S. Kazde ich wydawnoctwo bylo cieplo przyjmowane przez elite deejayska i klubowiczow na calym swiecie.
Po dostaniu sie do swiata remikserow i stworzeniu wielu pseudonimow, nadszedl czas na wydanie ich wlasnej produkcji. Byl nia utwor "Far From In Love", w ktorym zaspiewala Kate Cameron. Nagranie to ukazalo sie w 2002 roku i wkrotce stalo sie klubowym hymnem.
W 2002 roku rozpczeli takze swoja kariere deejayska. Ich debiut mial miejsce w Japonii przed 8000 ludzi zgromadzonych w Tokijskim klubie, a glownymi gwiazdami nocy byli Ferry Corsten i DJ Tiesto. Above & Beyond bardzo szybko rozpoczeli granie na calym swiecie z rezydencja w brytyjskim klubie Passion na czele, wystepami w Gatecrasher, Godskitchen, a takze trasami po Kanadzie, Singapurze, Australii, Nowej Zelandii, Szwecji, Danii, Estonii, Rosji, oraz USA.
Po zremiksowaniu nagran Dido, Ferry Corstena i transowego klasyka - Delerium featuring Sarah McLachlan "Silence", ostatnio Above & Beyond sa zajeci produkcja wlasnego materialu. Na rok 2005 planowane sa ich kolejne single w ramach projektow Above & Beyond, Tranquality Base, a takze OceanLab.
Z jednym z najlepszych labeli, najszybciej rozwijajaca sie audycja radiowa, i rosnaca reputacja jako deejaye, ich przyszlosc przedstawia sie bardzo swietlanie. Mozna zlapac ich co wtorek podczas prowadzonej przez nich audycji Trance Around The World pomiedzy godzina 20 a 22 GMT na
a.ministryofsounda/radio.
"Nie pamietam, kiedy po raz ostatni zagralem swoj set bez jakiejkolwiek produkcji Above & Beyond. One brzmia swiecie podczas audycji radiowej i rozkrecaja ludzi na wszystkich parkietach. Mysle, ze wszystkie wydawnictwa Anjunabeats sa w mojej skrzyni". - Armin van Buuren
"Stanowia swietny sklad i wydali wiele fantastycznych nagran". - Paul van Dyk